• صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما
فهرست
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما
جستجو کردن
سبد خرید
حساب کاربری
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما
فهرست
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما
فهرست
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
    • کشف استعداد با روشی کاملاً متفاوت
    • هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
  • محتوای آموزشی
    • خلاصه کتاب
    • ویدئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

فرآیند علمی کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

1400/12/24
ارسال شده توسط مهدی محمدی
ویدئو
395 بازدید

متن کلیپ فرآیند علمی تدوین کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک :

دوستان عزیزم سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه غرق در سلامتی و شادی باشید امروز می‌خوام یک مقداری راجع به فرایند علمی که صورت گرفت تا این کتاب به چاپ رسید با همدیگه صحبت کنیم.

مخاطبان پیچیده

ببینید دوستان وقتی که قراره شما برای جامعه‌ی مدیران مطلبی بنویسید باید ملاحظات خاصی داشته باشید. جامعه‌ی مدیریتی کشور جامعه‌ی منطقی هستند دچار هیجانات ناگهانی نمیشن. به اصطلاح عامیانه دودوتا چهارتا و تحلیل برای خودشون دارن. در نتیجه نوشتن براشون پیچیدگی‌های خاص داره.

نام کتاب: سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

اتفاقا ظاهر این کتاب هم دقیقا همین رو نشون میده از اسم کتاب بگیرید تا محتوایی که در این کتاب وجود داره. اسم کتاب، شاید اسم بازارپسندی نباشه ولی دقیقا بر مبنای محتوایی که درون کتاب هست انتخاب شده.

نام‌های هیجانی نه

در جلسه‌ای که داشتیم نظر بنده این بود که اسم کتاب بشه “در سازمان طوفان به پا کن”. ولی دو تن از اساتید عزیزمون گفتن که این اسمی که انتخاب کردی، یه هیجانی توشه، یه حالت بازاری داره در نتیجه اسم بهتری انتخاب کن. اسمی که مناسب جامعه‌ی مدیران باشه . نتیجه این شد که نام کتاب شد: سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

جلد کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

جلدش رو هم که مشاهده می‌فرمایید. جلد انتخابی بیشتر به کتاب‌های آکادمیک می‌خوره. البته من این جلد رو خیلی دوست دارم اما یک جلدی که خیلی جذاب باشه توش نمیدونم. کارهای تبلیغاتی مثل روانشناسی رنگ و فتوشاپ و محو کردن یک قسمت و از این قبیل کارها در جلد کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” استفاده نشده.

آمار فروش سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

جالب اینه که فقط 40 روز از این انتشار این کتاب گذشته (تاریخ این کلیپ 10اسفند 1400 است) ولی بیشتر از دویست و پنجاه جلد اون به فروش رفته. بنا به گفته دست اندرکاران نشر سازمان مدیریت صنعتی، این، یک موفقیت خیلی خوبی برای کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک حساب میشه.

پیروزی محتوی بر رنگ و لعاب

کتاب فروش خوبی داشته اما این نکات رو در نظر داشته باشیم که این کتاب، اولین تجربه نویسنده‌اش هست. من الان نویسنده معروفی نیستم. پس میزان شهرت هیچ تاثیری در این قضیه نگذاشته. بگم جلد، جلد خاصیه، بگم اسمش اسم خاصیه، نه !. تمام این‌ها جوابش منفیه. فقط طبق انتظار ما، جامعه‌ی مدیران کاملا منطقی عمل کردن و به محتوایی که در کتاب بوده دقت فرمودن و بر مبنای اون این کتاب رو تهیه کردن که خیلی خبر مسرت‌بخشی بود برای بنده. این از ظاهرش

اگر می خواهید راجع به کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” بیشتر بدانید روی عناوین زیر کلیک کنید:
– اولین جرقه : داستان کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
– 6 عجایب کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

منابع زیاد در سخنرانی حرفه‌ای

نکته‌ی دوم راجع به این کتاب این است که ما باید از روی سخنرانی های مدیریتی که موجود بود مدلسازی میکردیم و بر طبق اون کتاب می‌نوشتیم که این منابع بسیار بسیار کم بود. شما ببینید اگر می‌خواهید یک سخنرانی حرفه‌ای انجام بدید با یک سرچ ساده در اینترنت منابع فوق العاده‌ای در اختیار دارید. از آخرین سخنرانی رندی پاش تا سخنرانی استیو جابز راجع به رونمایی آیفون و موارد متعدد دیگه‌ای که می‌تونید یک سخنرانی حرفه‌ای رو بصورت کامل به دست بیارید

منابع کم در سخنرانی مدیریتی

ولی سوال من اینه  آیا سخنرانی مدیریتی  رو هم در اینترنت میتونید به دست بیارید؟ اصلاً. میشه گفت در فضای اینترنت یا فضای دیگه هیچ سخنرانی مدیریتی وجود نداره. سخنرانی مدیریتی سخنرانی ست  که مدیر برای کارکنان ایراد کرده. دارای مقدمه و موخره است و یک تحول عظیمی رو رقم می‌زنه. مقدار عظیمی از نیروهای خفته‌ی سرمایه‌های انسانی رو زنده می‌کنه و اون رو در مسیر رشد و تعالی سازمان قرار میده. اصلا یک چنین سخنرانی ای در بیرون نباید پخش بشه. یک چنین سخنرانی ای جزو دارایی های استراتژیک سازمان است.

منبع اصلی: دیدن و شنیدن سخنرانی مدیریتی

در نتیجه ما مجبور شدیم برگردیم به همون تجربیات خودمون یعنی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خودمون بودیم و سخنرانی‌هایی که خودمون مستقیما شنیدیم که از تعداد زیادی که شنیده بودیم فقط توانستیم پانزده تا سخنرانی رو به دست بیاریم که با شاخص‌های ما در زمره سخنرانی مدیریتی بود. حالا در اینجا باید چیکار می‌کردیم؟ از این پانزده تا سخنرانی باید حتما یک الگو و مدل دقیق و درست می‌کشیدیم بیرون. اینجا بود که استفاده کردیم از روش‌های تحقیق.

همراهی صمیمانه استاد روش تحقیق دانشگاه تهران

از صمیم قلبم تشکر می‌کنم از استاد روش تحقیقی که در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران تشریف داشتن و در این عرصه به ما کمک کردن. قدم به قدم مراحل علمی کار را نظارت کردن که این کتاب کاملاً بر اساس اصول علمی و اصول مدیریتی پیش بره. پس از همان ابتدای تحقیق و نگارش کتاب، ناظر بر کارِ “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” یک پروفسور قدرتمند دانشگاه تهران بود که فرآیند علمی ما را در تکوین این کتاب به دقت چک میکرد.

بعد از اینکه کتاب نوشته شد ما با تعداد صفحات زیادی مواجه شدیم. این کتاب در مرحله اول نگارش، 508 صفحه‌ی A4 شد. الان تعداد صفحات کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” در اندازه صفحه رقعی 227 صفحه است. اگر میخواستیم نگارش اولیه رو بدون هیچ تغییری چاپ کنیم تعداد صفحات بیش از 600تا میشد.

کاری دشوارتر از نگارش کتاب

در اینجا دوباره به این نکته توجه کردیم که مخاطبان ما مدیران هستند. زمان، برای مدیران اهمیت فوق‌العاده‌ای داره. یه قسمت بسیار دشوار کار برای بنده همین بود که رسایی، شیوایی و گویایی کتاب رو بالا ببرم و در جملات کوتاه‌تر و کمتری، محتوای کتاب رو به مخاطبان انتقال بدم. باید اون پانصد صفحه A4 را به 228 صفحه رقعی تبدیل مکیردم بدون آن که ذره ای از محتوا کاسته شود.

علامه دهخدا هم کمک کرد

اینجا بود که من یه لغت نامه‌ی دهخدا گذاشتم کنارم و مدام از لغت‌های مختلفی استفاده می‌کردم. لغت‌های مصطلحی که می‌تواند بار معنایی بیشتری داشته باشد. بعد از اینکه کتاب را خلاصه کردم البته نمیشه بهش گفت خلاصه یعنی این رسا کردن و شیوا کردن کتاب در کلامات کمتر انجام شد

استعداد درخشان، لغت به لغت، کتاب را خواند

کتاب دیگر شکل اصلی خود را پیدا کرده بود. برای اینکه خیالم راحت باشد که کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” ارزش ارایه به جامعه‌ی مدیران کشور رو داره از یکی از استعدادهای درخشان دانشکده‌ی مدیریت در مقطع دکتری درخواست کردم که زحمت بکشن و واو به واو  این کتاب رو بخونن. ایشونم که فردی سخت­گیر و بسیار دقیق بودن این کار رو کردن خلاصه تک تک جملات، و حتی تک‌تک کلماتی که گویایی لازم رو نداشت و در فضای مدیریتی جواب نمی‌داد رو دورش خط قرمز کشیدند. عین یک معلمی که داره دیکته صحیح میکنه و خیلی سختگیره.

نظر دو استاد دانشگاه قبل از مطالعه

بعد از اینکه این کار انجام شد قسمت بعدی شروع شد یعنی ما گفتیم که کنترل مضاعفی برای این کتاب بگذاریم درخواست کردیم از دو تا از اساتید برجسته‌ی دانشگاه که کتاب رو ملاحظه کنند. بعد از اینکه کتاب تموم شد به این اساتید عزیز که از قبل می شناختمشان زنگ زدم و کتاب را معرفی کردم. موضوع کتاب را پرسیدند. گفتم راجع به سخنرانی است. تا بحث سخنرانی شد یکی از این یک استاد برجسته‌ی بازاریابی گفت بابا بازار سخنرانی اشباعه. تو چرا اینکار کردی؟! چرا اول با من مشورت نکردی؟!

من گفتم:  استاد ببینید این کتاب برای سخنرانی در فضای مدیریتی نوشته شده. اصلا فرق داره با سخنرانی حرفه‌ای. محتواش چیز دیگه ایه.  شما ابتدای امر این رو مطالعه بفرمایید، اصلا فهرست و مقدمه رو مطالعه بفرمایید اگر دیدید که حرفای تکراری زدم بفرمایید من این کتاب رو اصلا چاپ نمی‌کنم. تأیید شما برای چاپ کتاب لازمه. استاد دوم هم قبل از مطالعه کتاب همین نظر رو داشتن و ایشون هم گفتن که بازار سخنرانی تقریباً اشباعه.

نظر همان دو استاد بعد از مطالعه کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

بعد از اینکه دو استاد عزیزم کتاب رو مطالعه کردن اتفاق بسیار جالبی افتاد و اونم این که هر دو فرمودند: “جای خالی این کتاب در فضای مدیریت کاملا احساس می‌شه و چقدر خوب که این کتاب رو نوشتید”

این باعث شد که واقعا بنده انگیزه پیدا بکنه انگیزه‌ی انگیزم از حالت مثلا فرض کنید ده برابر شد و حتی یکی از اساتید بزرگوار اومدن گفتن که اصلا بیا و با همدیگه شروع کنیم کتاب بعدی رو نوشتن. این خیلی برای من ارزش داشت که در اینجا باز هم ازشون تشکر می‌کنم

فعلاً اسم اساتید، محفوظ

اسم این عزیزان رو فعلاً نمیارم که احیانا این شائبه پیش نیاد که من از اعتبار و ارزش این دوتا بزرگواران اساتید بسیار عزیز دارم استفاده می‌کنم برای اینکه اعتبار کتاب رو بالا ببرم. کتاب به خودی خود یک شخصیت مستقل داره که دوستان بزرگوارم مدیران عزیز می‌خونن و به بالاخره از لحاظ محتوایی ارزیابیش میکنند.

حالا کجا کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” را چاپ کنم؟

اینم ارزیابی و نظر اون دو تا استاد عزیزمون که از لحاظ علمی و نگارشی این کتاب رو چک کردن. رفتیم سراغ مرحله‌ی بعدی یعنی اینکه این کتاب رو کجا چاپ کنیم. بریم سراغ اون انتشاراتی که از نظر نشر و توزیع، قدرتمند هستن؟ بریم سراغ انتشارات معروفی که جنبه‌ی بازاریش بچربه؟ نه. رفتیم سراغ سازمان مدیریت صنعتی که هم لحاظ تئوریک و هم در عرصه‌ی اجرایی واقعا قدرتمند عمل کرده و در ایران و جهان اعتبار بین‌المللی داره. البته چاپ کتاب در سازمان، دشواره و ارزیابی های زیادی داره اما این دشواری ها رو به جون و دل خریدیم.

ارزیابی‌های دقیق سازمان مدیریت صنعتی

اولا این رو بگم که در ابتدای امر وقتی کتاب به دفتر نشر سازمان مدیریت صنعتی داده شد رئیس دفتر نشر گفتند: ممکن است موضوع کتاب با خط مشی سازمان همسو نباشد و رد شود. با این حال کتاب رو بدید که ما ارزیابی کنیم. اگر با فضای مدیریت صنعتی و اجرایی همسو باشد این کتاب رو چاپ می‌کنیم.

اینجا باید یه تشکر ویژه از دفتر نشر سازمان مدیریت صنعتی کرد. کتاب من، اسیر بوروکراسی اداری نشد و دفتر نشر، ارزیابی ها رو خیلی سریع شروع کرد. هرچند، خودِ ارزیابی 5 ماه طول کشید. ولی ارزشش رو داشت.

ابتدای امر میشه گفت دفتر نشر سازمان مدیریت صنعتی هم همون دیدگاه اساتید رو داشتن. دوست بسیار بزرگوار و عزیزم جناب آقای فرقانی عزیز ایشون رییس دفتر نشر بودن و الانم هستند کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” رو خودشون دقیقا مطالعه کردن. ایشون خیلی حساس بودن روی ترمینولوژی. یعنی لغت به لغت کتاب رو بررسی کردن. حتی راجع به اسم این کتاب، کلی باهم بحث کردیم که اسمش کاریزما باشه یا کاریزماتیک.

داوران سازمان مدیریت صنعتی

بریم سراغ قسمت بعدی یعنی داوران سازمان.  ما با داوران ارتباطی نداشتیم داوران کار خودشون رو می‌کردن و ایرادات، شبهات و پیشنهاداتشون به دست ما می رسید. سه تا داور شروع کردن به بررسی و مطالعه‌ی کتاب. در ابتدای امر و قبل از مطالعه، اون چیزی که من از رییس دفتر نشر شنیدم این بود که داوران هم فکر میکردند که موضوع کتاب، صرفاً سخنرانی است ولی وقتی که کتاب را خواندند، نظرات و کامنت‌های آنها واقعاً برای بنده انگیزه بخش بود. اونها هم تاکید کردن که جای یک چنین محتوایی در کتابهای مدیریتی واقعا خالی بود. اینجا بود که واقعا اشتیاق من برای اینکه چاپ کتاب خیلی خیلی زیاد شد.

و در نهایت تأیید کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک”

الحمدالله سازمان مدیریت صنعتی هم این کتاب رو تایید کرد، با سه تا داور که در اونجا تدریس  میکردند و ید طولایی در عرصه مدیریت داشتن و خود رییس دفتر نشر که فرد ریزبین و تیزبینی بود.
این کتاب توسط سازمان مدیریت صنعتی با عنوان اولین کتاب تخصصی در حوزه سخنرانی مدیریتی منتشر شد.

فرآیند علمی طی شده در یک نگاه

اگر تعداد مراحل و افرادی که در فرآیند ارزیابی کتاب حضور فعال داشتند بشمارید خواهید دید که کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” یک فرآیند 10 مرحله ای را طی کرده است. اینجور نبود که ما در عرض سه ماه فقط شروع کنیم نگارش کنیم و بر اساس تفکرات و تصورات شخصی باشه، نه.

این کتاب یک عقبه‌ی ده ساله‌ داره از سال 1390 تا 1400. تجربیات و مواجهه‌ با انواع سخنرانی ها در فضای سازمانها و ادارات و این که از بین آن همه سخنرانی فقط 15 تا سخنرانی انتخاب شد. ما برای تشخیص سخنرانی مدیریتی شاخص‌های کاملی رو گذاشته بودیم. از دل این 15 سخنرانی با روش علمی الگو و مدل دقیقی بیرون کشیده شد و بعد از آن یک عالمه زحمت کشیده شد که به بیان شیوا و رسایی این محتوی انتقال داده بشه. حاصل این فرایند طولانی، کتابی است که به جامعه مدیریت کشور تقدیم می شود.

با خیال راحت این کتاب را بخونید

خدمت مدیران و تمام کسانی که این کتاب رو مطالعه می‌کنن عرض می‌کنم با خیال بسیار راحت از نظر علمی و تجربی این کتاب رو مطالعه کنید ضمن اینکه در انتهای کتاب فهرست منابع نیز گنجانده شده. و همچنین فراخور مطالب کتاب،  روش تحقیق ما هم تبیین شده. البته این رو در نظر بگیرید که بالاخره “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” یک کتابه نه یک رساله‌ی دکتری.  توجه داشته باشید که  این کتابه و نباید توی قسمتهای روش تحقیقی من خیلی بروم و غور کنم چون از حوصله‌ی مخاطب خارج میشه ولی این کتاب از نظر علمی و عملی معتبر هست به سند صحه گذاری دو تا از اساتید برجسته دانشکده‌ی مدیریت، استعداد درخشان دانشکده‌ی مدیریت، سازمان مدیریت صنعتی و داورهایی که در اونجا بودن و سایر مواردی که در این مقاله ذکر نکردیم. در نتیجه با خیال راحت این کتاب رو مطالعه بفرمایید

اگر خواستید کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” را تدریس کنید

فقط یه چیزی عرض کنم. ممکنه بعضی از دوستان که در زمینه‌ی سخنرانی دارن کارمیکنن بخواهند این کتاب رو تدریس کنن. همین الان خیلی تشکر می‌کنم از این عزیزان و حتما بهشون کمک می‌کنم و حتی اگر بتونم محتواهایی می‌گذارم پاورپوینت‌هایی می گذارم در سایت خودم به نام Modirjoo.ir که این عزیزان بتونن اصلا وقتشون گرفته نشه برن و ببینن این‌ها رو بردارن و از روی همون الگو راحت بتونن توضیحات بدن و تدریس کنن. اشاعه‌ی دانش سخنرانی مدیریتی از نظر ما بسیار حیاتی و مهم هست.

و کلام آخر

امیدوارم از خوندن این کتاب ضمن اینکه لذت می‌برید، این کتاب باعث ارتقای سطح مدیریتی شما عزیزان بشه و میشه گفتش که یک مزیت رقابتی باشه برای شما مدیران عزیز که این کتاب رو مطالعه می‌کنید و این توانمندی رو در خودتون ایجاد می‌کنید. موفق و موید باشید.

 

اگر می خواهید راجع به کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” بیشتر بدانید روی عناوین زیر کلیک کنید:
– اولین جرقه : داستان کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
– 6 عجایب کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

و اگر تا حالا نتونستید کتاب رو تهیه کنید اینجا کلیک کنید تا کتاب رو براتون بفرستیم

اشتراک گذاری:
برچسب ها: سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیکفن بیانمعرفی کتاب

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

6 عجایب کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

[vc_row][vc_column][vc_column_text][aparat id="0l3pv"] متن کلیپ 6 عجایب کتاب سخنرانی به سبک...

اولین جرقه : داستان کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک

[aparat id="e9StL"]   متن کلیپ اولین جرقه : داستان کتاب...

استخدام به سبک آلن تیورینگ

  این نوشته برداشتی آزاد از بخشی از فیلم زیبای ...
قدیمی تر 6 عجایب کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
جدیدتر خلاصه کتاب - آیین سخنرانی - دیل کارنگی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • خلاصه کتاب
  • مقالات
  • ویدئو
دسته‌های دوره های آموزشی
  • دسته بندی پیش فرض
  • مدیریت
    • رایگان
  • موفقیت

تماس با ما

تلفن: +۱ (۴۲۰) ۸۹۹ ۴۴۰۰

ایمیل: Modirjoo@gmail.com

آدرس: یوسف آباد – خیابان اسدآبادی کوچه چهلم

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴

دوره‌ها

مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی

دوره آموزشی کشف استعداد با روشی کاملا متفاوت

دوره آموزشی هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران

تماس با ما

تلفن: +۱ (۴۲۰) ۸۹۹ ۴۴۰۰

ایمیل: Modirjoo@gmail.com

آدرس: یوسف آباد – خیابان اسدآبادی کوچه چهلم

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴

دوره‌ها

مینی دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی

دوره آموزشی کشف استعداد با روشی کاملا متفاوت

دوره آموزشی هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران

ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
بازگشت به ورود
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran