رایگان!
ویژگی های دوره
سخنرانی مدیریتی، دو واژه که هرکدام کوهی از محتوا را در عقبه خود دارند اما شاید ترکیب این دو واژه را برای اولین بار است می شنوید. اگر در فضای اینترنت لغاتی مثل “آموزش سخنرانی” یا “فن بیان” را جستجو کنید با انبوهی از آموزش ها و متدهای مختلف روبرو خواهید شد. اگر قصد داشته باشید سخنرانی را یاد بگیرید حتماً در انتخاب، سردرگم خواهید شد. از روش های صداسازی گرفته تا آرایش لغات و بداهه گویی و ده ها تیتر جذابی که در حوزه سخنرانی وجود دارد همه و همه نشان می دهد که موضوع سخنرانی بسیار موردنیاز و پرمخاطب است اما چیزی که الان میخواهم راجع به آن بنویسم خیلی عجیب و شاید به دور از تصور شما باشد. با من همراه باشید.
یک موضوع بسیار مهم که از آن غفلت شده
با این که صدها کتاب با موضوع سخن و فن بیان نوشته شده و ساعتها کلاس آموزشی در این حوزه وجود دارد اما نکته عجیب آنست که هیچ کتابی به بحث سخنرانی مدیر در سازمان نپرداخته است. شاید کسانی که در حوزه سخنرانی فعالیت می کنند پیش خودشان اینگونه فکر میکنند که سخنرانی درون و بیرون سازمان ندارد. یک سخنران حرفه ای اگر مدیر باشد، می تواند برای کارمندان خود سخنرانی موفقی داشته باشد. نمی دانم شما هم همین عقیده را دارید یا خیر؟
سخنرانی مدیریتی & سخنرانی عادی
امیدوارم که بین سخنرانی در فضای مدیریت که از این ببعد اسمش را سخنرانی مدیریتی میگذاریم با سخنرانی در فضاهای دیگر (هرچند حرفه ای و تأثیرگذار) که از این به بعد اسمش را سخنرانی عادی میگذاریم، تفکیک قائل باشید.فقط همین را بگویم که سخنرانی مدیریتی تفاوتهای کاملاً مشخصی با یک سخنرانی عادی دارد. اگر مدیر بخواهد با روش های یک سخنرانی عادی در سازمان صحبت کند، نه تنها موفق نخواهد شد بلکه نتیجه عکس میدهد.
تفاوتهای سخنرانی مدیریتی و عادی، چند مثال
بگذارید فقط به چند نمونه از تفاوتهای سخنرانی مدیریتی و سخنرانی عادی اشاره کنم.
در سخنرانی عادی، سخنران برای آن که بتواند اعتماد مخاطبان را کسب کند باید سوابق و افتخارات گذشته خود را بازگو کند اما در سخنرانی مدیریتی، این، یک خطای نابخشودنی محسوب می شود.
در سخنرانی عادی، سخنران می تواند مثالهای شگفت انگیز از سرتاسر دنیا بیاورد اما مثالهای مدیر اصلاً نباید از حیطه ای مشخص فراتر رود
در سخنرانی عادی، حرفهای سخنران، بار حقوقی ندارد اما کلمه به کلمه حرف های مدیر، بار حقوقی دارد
هدف از سخنرانی های عادی (و البته حرفه ای) ایجاد انگیزه زیاد در مخاطب است اما هدف از سخنرانی مدیریتی، برداشتن یک گام بلند (یک اقدام اجرایی) در رسیدن به هدف متعالی است.
تفاوتها بسیار زیاد است که اگر بخواهیم در اینجا ذکر کنیم کار به درازا می کشد.طور خلاصه همین را بگویم که هدف سخنرانی مدیریتی فراتر و بسیار غنی تر از سخنرانی های حرفه ای است. سخنرانی مدیریتی قویترین ابزار مدیر در دستیابی به هدف متعالی است.
آیا کتابی راجع به سخنرانی مدیریتی داریم؟
من خودم بشدت به این مطلب نیاز داشتم. این که باید چگونه در سازمان حرف بزنم و در هر موقعیت (در صحبت با بالادست، هم رده، پایین دست و یا موضعات مختلف مثل فرصتهای چدید، پروژه های حساس و یا ریسکها و خطرهایی که متوجه سازمان است) باید چه اصولی را رعایت کنم.در منابع فراوان فارسی و انگلیسی (سایر زیانها را بلد نبودم) کلی جستجو کردم و در این خصوص کتابی پیدا نکردم. این بود که خودم دست به کار شدم و با تحقیقات 10 ساله، اولین کتاب تخصصی در حوزه سخنرانی مدیریتی را نوشتم. نام کتاب را “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” گذاشتم. اگر میخواهید راجع به این کتاب بیشتر بدانید، به لینک های پایین مراجعه کنید.
۶ عجایب کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
فرآیند علمی پیچیده کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
اولین جرقه : داستان کتاب سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک
آیا دوره آموزشی راجع به سخنرانی مدیریتی داریم؟
آن زمان که در جستجوی مستنداتی در خصوص سخنرانی مدیریتی بودم به موارد بسیار محدودی (در حدِّ سه جلسه پراکنده) برخوردم . برخی مدرسان فن بیان، در بخشی از درسهای خود، مدیران را مخاطب قرار داده بودند و یک جلسه 45 تا 90 دقیقه ای را به آن اختصاص داده بودند. هرطور بود این جلسات را بدست آوردم. حتی مجبور شدم برای دستیابی به آنها کل دوره آموزشی را خریداری کنم. اما وقتی آن ها را بررسی کردم واقعاً متعجب شدم. برای من که مدیر بودم و در این فضا تجربه داشتم ارزیابی جلسه ها کار سختی نبود.خیلی از توصیه هایی که در این دوره ها ارائه شده بود، اصلاً به درد فضای مدیریت نمیخورد و در خیلی موارد، نتیجه عکس می داد. نمی دانم آن مدرسان، منابع و مستنداتی راجع به حرفهایشان داشتند یا مطالبی که بیان میکردند تراوشات و تصورات ذهنی خودشان بود؟
مثلاً یکی از مدرسان میگفت که مدیر نباید درباره مشکلات و سختی های پیشِ رو ، واضح حرف بزند یا مدرس دیگری میگفت مدیر باید تا جای ممکن به کارمندان انگیزه بدهد طوری که پس از پایان جلسه همه مخاطبان لبریز از هیجان شوند. و یا از همه جالبتر یکی از مدرسان توصیه میکرد که در خیلی موارد مدیر باید دوپهلو و در هاله ای از ابهام صحبت کند تا انگشت اتهام کارمندان بسویش نشانه نرود!!؟؟؟
واقعاً نمی دانم این توصیه ها از کجا و چگونه بوجود آمده؟؟
ویژگیهای این دوره
مخاطب اصلی این دوره مدیرانند. اگر مدیر هستید توصیه میکنم این دوره را از دست ندهید چون دقیقاً بر مباحث مدیریتی تمرکز دارد. و هدف اصلی آن اینست که از فن بیان شما، قویترین ابزار پیشبرد اهداف مدیریتی را بسازد. اگر سخنرانی مدیریتی ر به درستی فرا بگیرید اثر آن به مراتب از صدها دستور، قانون، تبصره و دستورالعمل بهتر است. مدیران وقت عظیمی را صرف کارهایی میکنند که مصداق بارز اتلاف (Waste) است و هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نمیکند. به جای وقت گذاشتن روی نگارش استراتژی های رنگارنگ و انتخاب و پیاده سازی روش های گوناگون نگهداشت و انگیزش، خودتان را با سخنرانی مدیریتی تجهیز کنید. ابزاری که با کمترین زمان ممکن، ده ها برابر، اثر بیشتر و ماندگارتری دارد.
خاصیت دینامیک دوره
مطالب ارائه شده در اینجا ، یک بسته آموزشی نیست که همه مطالب آن از قبل آماده شده و به یکباره بر سر دانشجو بریزد. به تجربه به این نتیجه رسیدم که اثرگذارترین دوره ها، دوره های پویا و تعاملی است. به این ترتیب که شروع کار با ارائه جلسه اول آغاز می شود و ادامه کار با توجه به سؤالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان پیش خواهد رفت. این که کدام مطلب نیاز به تأکید و توضیح بیشتری دارد، تمرینات چگونه باشند، طرح مثال های واقعی و آماده سازی شخصِ شما در سازمان خاص خودتان به چه صورت پیش رود، همه و همه بسته به نظرات و تعامل شماست. مطمئن باشید که همه نظرها با دقت تمام خوانده شده و به آن پاسخ داده خواهد شد.
اعتبار دوره
منبع اصلی دوره، کتاب “سخنرانی به سبک مدیر کاریزماتیک” است. در اعتبار کتاب همین بس که سازمان مدیریت صنعتی آن را به چاپ رسانده و روی جلد آن بنا به پیشنهاد خودِ سازمان قید شده است: “اولین کتاب تخصصی در زمینه سخنرانی مدیریتی”
برای من که نویسنده این کتاب هستم پروسه پذیرش کتاب خیلی طول کشید. برای آن که کتاب به چاپ برسد باید غیر از رئیس محترم بخش انتشارات، سه داور که از اساتید سازمان بودند نیز آن را تأیید میکردند. از اسم کتاب گرفته تا تک تک لغات بکار گرفته شده در آن مورد ارزیابی قرار گرفتو صحت سنجی شد. کتابی که مبنای این دوره آموزشی است، فقط 6 ماه ممیزی شد تا اجازه چاپ گرفت. من می توانستم این کتاب را به انتشارات دیگری بدهم تا فرآیند چاپ و پخش آن خیلی سریعتر انجام گیرد اما تأیید سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اجرایی ترین نهاد آموزش مدیریت کشور، ارزشش را داشت.
تمام این مطالب را گفتم که به اینجا برسم. پشتوانه دوره کتابی مستند و تأیید شده است. در ضمن می توانم ادعا کنم که در زمینه تولید محتوای مدیریتی، سخت گیرترین و بیرحم ترین ناظر به کارم، خودِ من هستم. من در راستای کار مدیریتی خود، مشغول تحقیق و مطالعه روی موضوعات مدیریتی ای هستم که به آنها بشدت نیاز دارم. در نتیجه علمی که در اینجا ارائه شده، سابقاً توسط خودم به آن عمل شده است و از اثربخش آن مطمئنم.
در پایان هدف از بیان این مطالب آن بود که شما مدیر گرامی با خاطری آسوده به سراغ مطالب آموزشی ارائه شده بروید.
رویکرد دوره آموزشی سخنرانی مدیریتی
تصمیم بر آنست که هر هفته یک جلسه 30 دقیقه ای در این دوره ارائه شود که مدیران عزیز بتوانند آن را ببینند و شنوند و اگر تمرینی داشت انجام دهند و در نهایت فرصت کافی برای بحث و تبادل نظر نیز وجود داشته باشد. توصیه میکنم که حتماً جلسات را به صورت کامل ببینید و اگر تمرینی داشت حتماً آن را انجام دهید و به شما این اطمینان را خواهم داد که تغییری بزرگ در انتظار شماست
یک توصیه بسیار مهم
دانشجوی گرامی، حتماً جلسات را به ترتیب ببینید چون توالی جلسات، کاملاً هدفمند طراحی شده است. حتی برای کنجکاوی هم سراغ جلسات بعدی نروید و ترتیب را رعایت کنید که ذهنتان نسبت به موضوع، ساختار منظم و چابکی را بخود بگیرد.
جلسه اول- افسانه مدیران
جلسه اول را به اهمیت جایگاه مدیران در جهان و ایران اختصاص دادیم و میزان اثرگذاری این حوزه را در کسب و کارها طبق آمارهای معتبرترین مؤسسات دنیا آنالیز کردیم. این جلسه 30 دقیقه ای به چهار قسمت تقسیم میشود که فهرست وار در ادامه ارائه شده است:
1- چهار سؤال تحول آفرین: در این بخش چهار سوال مطرح مکینم که اگر به آنها پاسخ دهید ریشه تحولات عظیم در شرکتهای موفق را کشف خواهید کرد.
2-جواب سؤالات: قاعدتاً باید با مستندات علمی به چهار سؤال تحول آفرین پاسخ دهیم. پاسخ ها شما را شگفت زده میکنند.
3- جایگاه مدیران ایرانی در جهان: در این قسمت یک ادعایی کردیم و راجع به آن صحبت کردیم. شما می توانید با این ادعا موافق یا مخالف باشید. حتماً نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
4- بزرگترین چالش سازمانها: در این قسمت بزرگترین چالشی که سازمانها در 5 تا 10 سال آینده با آن مواجه هستند مطرح خواهد شد و باز نقش مدیر در مهار این چالش بررسی می شود.
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه اول- افسانه مدیران
ویدیو جلسه اول- افسانه مدیران ویدئو
صوت جلسه اول فایل صوتی
مستندات مقاله
جلسه دوم- جادوی سخن
جلسه دوم با یک رویکرد فرآیندی بسیار جالب، به شما قدرت جادویی سخنرانی را در عرصه مدیریت نشان می دهد. شما می توانید با یک سخنرانی مدیریتی کاملاً مشخص، کارمندان خود را به بالاترین بهره وری برسانید به شرطی که به سه کلید طلایی گفته شده در این درس، عمل کنید. جلسه دوم به چهار بخش مهم به شرح زیر تقسیم می شود.
1- مقدمه ای کوتاه بر جادوی سخن
2-بزرگترین ثروت کشورهای جهان: فکر میکنید بزرگترین ثروت کشورهای جهان بالاخص کشورهای پیشرفته چیست؟ پاسخ به این سؤال و دو مثال جذاب در این بخش نهفته است.
3- کیمیایی به نام تعلق خاطر: در مدیریت منابع انسانی واژه Engagement یا تعلق خاطر سازمانی وجود دارد که یکی از شاخص های اصلی بهره وری است . به همین قدر بسنده کنم که اگر تعلق خاطر کارکنان در سازمان شما به 50% برسد، سازمان شما دچار تحول عظیم خواهد شد و پیشرفت چشمگیری در آن رقم خواهد خورد. نیروی انسانی با افزایش تعلق خاطر به غولهای بهره ور تبدیل خواهند شد.
4- چگونه تعلق خاطر را در کارکنان ایجاد کنیم: خب حالا که به اهمیت تعلق خاطر پی بردیم، چگونه میتوانیم آن را در کارمندان خود ایجاد کنیم. اینجاست که سه کلید طلایی به شما داده خواهد شد که به وسیله آنها می توانید میزان تعلق خاطر را در کارکنان خود بالا ببرید.
5- جادوی سخن قدرتنمایی میکند: چهار قسمت قبلی مقدمه ای بود برای این قسمت.در این قسمت خواهید دید که کلام مدیر چه قدرت خارق العاده ای دارد و چگونه کارکنان را دچار تحول میکند.
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه دوم- جادوی سخن
ویدیو جلسه دوم- جادوی سخن ویدئو
صوت جلسه دوم فایل صوتی
تکلیف مقاله
جلسه سوم- این سخنرانی فرق دارد
در جلسه سوم، تفاوتهای سخنرانی مدیریتی با سایر سخنرانی ها مشخص می شود. اگر این تفاوتها را بدانید به مزیت رقابتی سخنرانی مدیریتی پی خواهید برد. در سخنرانی مدیریتی، باید به ظرافتهایی توجه کنید که در هیچ سخنرانی دیگری وجود ندارد. صحبتهای جلسه سوم به 5 بخش مهم به شرح زیر تقسیم می شود:
- مزیتهای سخنرانی مدیریتی برای مدیران: مدیرانی که سخنرانی مدیریتی را اجرا می کنند نسبت به سایر مدیران، دارای مزیتهای رقابتی قدرتمندی هستند که در این بخش با آنها آشنا میشوید
- تفاوت اول- هدف: در این قسمت، 4 تفاوت اصلی سخنرانی مدیریتی با سایر سخنرانی ها شمرده میشود که اولین تفاوت بنام “هدف” شرح داده میشود.
- تفاوت دوم-تطابق: یکی از کلیدی ترین تفاوتهای سخنرانی مدیریتی، تطابق است که عامل اصلی اثرگذاری کلام مدیر بر کارکنانش هست. اگر مدیر تطابق را فرابگیرد، قدرت کلامش بصورت تصاعدی بالا خواهد رفت
- تفاوت سوم-الگو: در اینجا به این سؤال پاسخ میدهیم که آیا برای یک سخنرانی قدرتمند، الگویی وجود دارد یا خیر؟ و اگر وجود دارد آیا این الگو برای مدیر و فضای سازمانی تأثیرگذار است؟
- تفاوت چهارم-قفس زمان: از اسم این قسمت پیداست که راجع به چه موضوعی قرار است حرف بزنیم.
- و حرف آخر- سخنرانی مدیریتی را یادنگیر اگر… : در قسمت آخر راجع به این مورد صحبت میکنیم که سخنرانی مدیریتی برای چه کسانی ضروری است و همچنین چه کسانی لازم نیست آن را فرابگیرند.
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه سوم- این سخنرانی فرق دارد
صوت جلسه سوم فایل صوتی
ویدیو جلسه سوم- این سخنرانی فرق دارد ویدئو
جلسه چهارم- مدل طلایی
در جلسه چهارم، از مدل طلایی رونمایی می شود. در اصل در جلسه چهارم، قرار است به دانشجویان عزیز، نقشه راهِ سخنرانی مدیریتی ارائه شود. این ویدیو به سه قسمت اصلی به شرح زیر تقسیم می شود:
قسمت اول: مدل طلایی از کجا آمده است؟
در این قسمت، روش تحقیقی که به تکوین مدل طلایی ختم شده است، بررسی می شود. هدف از این قسمت، اشاره به نوع تحقیق و روش علمی مستدل و محکمی است که مدل طلایی بر مبنای آن بنا شده است.
قسمت دوم: رونمایی از مدل طلایی
در این قسمت از مدل طلایی رونمایی می شود و ارکان آن توضیح داده خواهد شد. مدل طلایی بر چهار رکن زیر استوار است:
رکن اول- هدف: فعال سازی
رکن دوم- پایه های اصولی
رکن سوم- اثبات کننده ها
رکن چهارم- پله های شش گانه
قسمت سوم: پله های شش گانه
یکی از ارکان اصلی سخنرانی مدیریتی پله های شش گانه است که در اصل بدنه سخنرانی را تشکیل می دهد. در این قسمت، پله های شش گانه را بیشتر توضیح خواهیم داد.
فقط یک نکته مهم: جلسه چهارم پایه و پیش نیاز جلسات بعدی است پس تا زمانی که این ویدیو را ندیدید سراغ جلسات بعدی نروید.
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه چهارم- مدل طلایی
ویدیو جلسه چهارم- مدل طلایی ویدئو
صوت جلسه چهارم فایل صوتی
نقشه مدل طلایی فایل های ضمیمه
جلسه پنجم- فعالسازی
همانطور که در مدل طلایی مشاهده می کنید، فعال سازی به عنوان هدف مدل نشان داده شده است و قرار است با سخنرانی مدیریتی، نیروهای سه گانه شگفتی ساز درون سازمان فعال گردد. اما این سه نیرو چه هستند و کجایند. سوالی که در این جلسه قرار است به آن پاسخ دقیقی بدهیم.
مطالبی که در این فصل به آن پرداخته می شودبه شرح زیر است:
- قدرتی که از چشم شما پنهان است؟
- سه نیروی شگفتی ساز
- این سه نیرو، کجا پنهان شده اند؟
- راز فعال سازی سه نیرو
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه پنجم- فعال سازی
ویدیو جلسه پنجم- فعال سازی ویدئو
صوت جلسه پنجم فایل صوتی
جلسه ششم- پایه های اصولی
در مدل طلایی، آن چه که بستر (فونداسیون) سخنرانی مدیریتی است، پایه های اصولی است. پایه اصولی سنگ بنای یک سخنرانی فوق العاده تأثیرگذار است. مطالبی که در جلسه ششم به آن پرداخته می شود به شرح زیر است:
- اجزای سخنرانی مدیریتی
- محتوای سخنرانی مدیریتی از کجا بدست می آید؟
- اطلاعات را چگونه بدست آورم؟
- پرسش از کارکنان، درست یا خطای بزرگ؟
- گم شدن در گزارش ها
- بهترین راه حل برای کسب اطلاعات
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه ششم- پایه های اصولی
ویدیو جلسه ششم- پایه های اصولی ویدئو
صوت جلسه ششم فایل صوتی
جلسه هفتم- پله اول: شروع طوفانی
جلسه هفتم، آغاز حرکت بر پله های شش گانه هست. در اولین پله، باید تیتری را انتخاب کنید که توجه مخاطب کاملاً به آن جلب شود. مباحثی که در این جلسه خواهیم گفت به شرح زیر است:
- مروری کلی به جلسات قبل و ورود به پله های شش گانه
- هدف از شروع طوفانی چیست و چه فایده ای دارد؟
- شروع طوفانی را چونه طراحی کنیم؟
- چند مثال کاربردی از شروع طوفانی
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه هفتم- پله اول: شروع طوفانی
ویدیو جلسه هفتم- پله اول: شروع طوفانی ویدئو
صوت جلسه هفتم فایل صوتی
جلسه هشتم- پله دوم: وحشت در ایستگاه اکنون
در جلسه هشتم، قرار است راجع به پله دوم از پله های شش گانه یعنی ایستگاه اکنون صحبت کنیم. مطالبی که در این ویدیو خواهید دید به شرح زیر است:
- چه زمان از سخنرانی مدیریتی استفاده می کنیم؟
- ایستگاه اکنون به چه معناست؟
- دو موضوع اصلی که باید در ایستگاه اکنون بگوییم؟
- اکنون، اغواگر است
- اولین راز قدرتنمایی مدیر
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه هشتم- پله دوم: وحشت در ایستگاه اکنون
ویدیو جلسه هشتم پله دوم: وحشت در ایستگاه اکنون ویدئو
صوت جلسه هشتم فایل صوتی
جلسه نهم- پله سوم: مکث طلایی
گاهی اثر یک مکث کوتاه از یک سخنرانی بلند خیلی بیشتر است. مکث طلایی هم بهمین خاطر در سخنرانی مدیریتی طراحی شده است. مکث طلایی برای استراحت دادن به گوینده و شنونده نیست بلکه ایجاد فرصتی است که شنونده کاملاً با مدیر سخنران همراه شود. مطالبی که در این ویدیو خواهید دید به شرح زیر است:
- مکث طلایی برای چه طراحی شده است؟
- چرا بعد از ایستگاه اکنون به یک مکث نیاز است؟
- یک مثال که هم وحشت در ایستگاه اکنون را نشان می دهد و هم قدرت مکث را
- جمله ای از ویکتور هوگو راجع به مکث
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه نهم- پله سوم: مکث طلایی
ویدیو جلسه نهم پله سوم: مکث طلایی ویدئو
صوت جلسه نهم فایل صوتی
جلسه دهم- پله چهارم: کلید رهایی
حالا وقت آن رسیده است که به مخاطب راه حل عبور از ایستگاه مرگ را بدهید. اما نه!!!
چند دقیقه صبر کنید. قبل از این که جواب معما را بگویید باید چند کار اساسی انجام دهید. کارهایی که باعث اشتیاق بیشتر به شنیدن ادامه سخنرانی شما خواهد شد. در این جلسه مطالب زیر را خواهید شنید.
- کلید طلایی از کجا آمده؟
- ایجاد تشنگی بیشتر در مخاطب
- ایجاد اشتیاق برای شنیدنِ ادامه سخنرانی
- وسوسه ایده های درخشان
- دام جزء گویی
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه دهم- پله چهارم: مکث طلایی
ویدیو جلسه دهم پله چهارم: کلید رهایی ویدئو
صوت جلسه دهم فایل صوتی
جلسه یازدهم- پله پنجم: رسالت فردی
پله پنجم، از پله های شش گانه رسالت فردی است که در سایر سخنرانی ها وجود ندارد و فقط مختص سخنرانی مدیریتی است. یکی از وجوه تمایز سخنرانی مدیریتی همین رسالت فردی است که میتواند تا عمق جان مخاطبان نفوذ کند.
- برای کارمند چه چیزی از سازمان مهم است؟
- دو کاری که در پله رسالت فردی باید انجام دهید
- با مخاطبان سردرگم چه کنیم؟
- فوت کوزه گری سخنرانی مدیریتی
- با این کار ظریف، قدرت سخنرانی خود را چند برابر کنید
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه یازدهم- پله پنجم: رسالت فردی
ویدیو جلسه یازدهم- پله پنجم: رسالت فردی ویدئو
صوت جلسه یازدهم فایل صوتی
جلسه دوازدهم- پله ششم: بیداری احساس ها
پله ششم، پله ای است که مخاطب را به مرحله تصمیم گیری می رسانید. مخاطب قرار است در این پله تصمیم بگیرد برای رسیدن به یک هدف متعالی با شما همراه شود یا خیر. آنچه در این جلسه خواهید دید به شرح زیر است:
- ما چگونه تصمیم می گیریم؟
- قوه منطق یا قوه احساس؟
- اگر این کار را نکنی، پنج پله قبلی خراب می شود
- پایان، در اوج
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه دوازدهم- پله ششم: بیداری احساس ها
ویدیو جلسه دوازدهم- پله ششم: بیداری احساس ها ویدئو
صوت جلسه دوازدهم فایل صوتی
جلسه سیزدهم و آخر- سخن آخر
به پایان این دوره رسیدیم. امیدوارم از این دوره آموزشی بهره لازم را برده باشید. الان دیگر نوبت شماست. پس بدون معطلی دست به اقدام بزنید. در سخن آخر هم 6 نکته مهم را ذکر کردیم که با رعایت آنها، موفقیت شما قطعی خواهد بود.
غرق در سلامت و شادی باشید
و امیدوارم در محفلی صمیمی و آذین بسته به نور علم و تجربه، با دلی لبریز از شادی یکدیگر را ملاقات کنیم.
به امید دیدار
فایل های ویدیویی و صوتی جلسه سیزدهم- سخن آخر
ویدیو جلسه سیزدهم- سخن آخر ویدئو
صوت جلسه سیزدهم فایل صوتی
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
هشت ویژگی کاریزماساز برای مدیران
chat_bubble_outlineنظرات
مهدی محمدی قاضی محله
مدیر و موسس وب سایت مدیرجوتوضیح مختصر در مورد استاد
قوانین ثبت دیدگاه